onsdag, september 01, 2004

Moulin Rouge

For et stykke tid siden købte jeg en dvd til Fru Ministeren. Hun havde tidligere lånt filmen fra en anden minister og var blevet meget begejstret. Så jeg tænkte, at hun selv måtte eje den - og så endda med dvd'ens mange ekstra features. Så jeg købte den. Moulin Rouge med Ewan McGregor og Nicole Kidman. Jeg formodede, at det var en konefilm, jeg gad ikke se den. Men som bekendt lærer nøden nøgen kvinde at spinde - og syg mand at se konefilm.
Jeg så den forleden og vurderer den til at skulle have følgende antal filmruller i mit 5-rullesystem:
Det er en god film. En god handling, som veksler flot mellem den fortællende nutid og flashbackets fortid.

En masse forrygende effekter på såvel lyd- som billedside.En bunke dejlige sange, som Ewan McGregor og Nicole Kidman selv synger ganske flot.En dejlig brug af intertekstualitet ...En film, hvis eneste begrundelse for ikke at opnå alle skalaens 5 filmruller, er, at den i slutningen trækker lidt i langdrag.
Er du enig?

Ingen kommentarer: