onsdag, september 01, 2004

Ugens film

Ja, der skal jo noget helt særligt til, hvis Moulin Rouge, som er anmeldt nedenfor, skal slås. Og det særlige har Bruce the Almighty med skuespilleren, som man kun kan enten elske eller hade - Jim Carrey. Jeg hører til den gruppe, som ikke har noget imod ham - Ace Ventura, The Mask og Dum Dummere var måske i kategorien falde-på-halen-comedy. Men siden den fantastiske The Truman Show har han vist andre kvaliteter af sit talent. Bruce the Almighty er ingen undtagelse.
En fantastisk film som får alle filmrullerIkke nok med at den er morsom. Den har faktisk også et godt budskab og sætter tanker i gang - i hvert fald hos mig. For hvad ville jeg gøre, hvis jeg blev i besiddelse af Guds evner og havde frie tøjler (med undtagelse af 2 regler: 1. Ikke fortælle nogen, at jeg er Gud og 2. Ikke overtræde reglen om den frie vilje)? Bruce gør mange sjove ting - og egoistiske ting. Men han møder også sine grænser og må til sidst erkende, at Gud er bedre til at være Gud end han er.Og så gør det da heller ikke noget, at Morgan Freeman og Jennifer Aniston er med ...
Hvad siger du til filmen? Har du fået noget helt andet ud af den?

Ingen kommentarer: