tirsdag, september 21, 2004

To be booked og not to be booked

I morgen drager alle skolens elever - østrogenbomber, aspiranterne - altså hele 10.(b)ø(vl) (sløv, bøv, sød, bøvs osv - kært barn har mange navne ...) af sted til Kjøwenhavnstrup. DSB betaler turen - skolen gildet! Det skal nok blive en god tur for såvel elever som personale, der skal med. I år ligger mine arbejdsopgaver andre steder, så jeg har i princippet 3 fridage. Sådan kunne det i hvert fald se ud!
Men! Sådan spiller klaveret slet ikke. Seminar til IMU's
Event, en tale til Høstfest i Kragelund Missionshus næste tirsdag over Salme 51, en artikel til IMT, sange til vores musical (Din ånd - min ånd), plakat til musicalen, rette stile og sidst men ikke mindst forberede mig til næste horror-mandag. Så fridag - næ nej! Man skal være kreativ, aktiv og fremfor alt koncentreret, så den ophobede arbejdsmængde ikke går ud over familien.
Jeg har forresten lige fundet en sjov side på
DR's hjemmeside. Her kan man teste hvilken type man er, hvilken type medarbejder man er, om man dur som iværksætter, de 10 trin mod stress, en guide til lønforhandling, en guide mod mobning, om man står lige for at blive fyret med mere - ikke dårligt!
I går skød jeg Gud i skoen, at han var ved at teste sin syndflodssprinkler - i dag fik jeg svar på tiltale. Da jeg skulle hjem fra arbejde stod den mest strålende og tydelige regnbue på himlen over Vejle - og da jeg senere købte ind med prinsesserne, så var den der igen. Som ville Han sige: Bare rolig; løftet til dig og alle andre gælder stadig! Og det er jo skønt! Heldigvis er det ikke kun løftet om passende mængder regn, der gælder, men også løftet om en stadig rindende strøm af kærlighed, omsorg og tilgivelse!

Ingen kommentarer: