onsdag, august 18, 2004

Vinderen

Ugens film

I disse OL-tider er der ikke plads til megen film, så denne uges film må jo så blive den eneste, som jeg har set. Det var i forbindelse med 10.Ø's mandehørm: Grease. Det er jo en klassiker med fænomenale sange! Filmen holder også 25 år efter den blev lanceret. Det er måske ikke de mest uforglemmelige skuespilspræstationer, men sangene, koreografierne og så naturligvis klassikerstatusen berettiger til at få alle filmruller

Ugens Ministerudtalelse

I en uge, hvor vi desværre ikke har tilbragt så mange timer sammen, så må det blive denne: "Nå, hvad vil du så skrive denne gang. Jeg går jo ikke også slynger om mig med sjove kommentarer." Og den lader vi så stå ...

Elevkommentar
10.Ø har, som de andre klasser på skolen, været igennem et værdispil, hvor de skulle finde frem til et værdisæt indeholdende 10 værdier. Det gav undervejs en ophedet debat, hvor midtvejskonklusionen en overgang var det skræmmende udsagn: Jeg er negativ overfor en positiv intention! Det havde jeg meget svært ved at forstå. Processen endte godt og de fandt frem til deres 10 sætninger, som alle fortjener at blive nævnt. Jeg nøjes her med én af dem: Mød folk med tillid og vær til at stole på (resten kan ses her)
View imageSå kan det aldrig gå helt galt.

Blacklist og feinschmecker
Jeg vil begynde med det gyldne ord på min liste. Værdier! Værdier er en herlig ting. Det er styreredskaber. Det er målsætninger. Det er motiverende ledetråde. I et værdisæt er der plads til, at man engang i mellem må melde pas og ikke være i stand til at holde værdierne - uden det får de store konsekvenser. Det er ikke tilfældet med regler, som så er det sorte ord på min liste. Regler er til for at slå hinanden i hovedet med - og det får konsekvenser, hvis man bryder dem. Det er ikke tilfældet med et værdisæt. Tværtimod. Sættet skal være en positiv tilgang for samvær og udvikling!

Carpe Diem-kvintetten

  • En herlig cykeltur med 10.Ø
  • En fantastisk oplevelse, da jeg fik lov at dele Jesu Kristi legeme ud ved GLOW
  • Dejlig, rolig forberedelsestid natten mellem søndag og mandag fra 1:00 til 4:30
  • Et dejligt møde i Eben Ezer i Århus
  • En total flade-ud-dag foran OL og med mine piger omkring mig

Ingen kommentarer: