onsdag, august 04, 2004

Onsdagskåringer

Ugens film
Den er faktisk lidt svær, da jeg slet ikke har set én eneste film den seneste uge. Derfor bliver jeg nødt til i stedet at fremhæve et tv-program. Og her er ingen slinger i valsen: Hit med sangen! Genudsendelsen af programmet, hvor gæsterne var Sussi og Leo på den ene side og Morten Remar og Mek Pek på den anden. Virkelig morsomt!

Ugens Ministerudtalelse

"Jeg havde næsten lyst til at spise morgenmad i
bryggerset!"

Sammenhængen er, at bryggerset fra at have været Fru Ministerens primære hadeobjekt med ganske enkle forandringer (et nyt billigt skab og en gammel kommode) nu er blevet potentiel morgenfrekventeringsområde! Fru Ministeren var sågar ude at sige godnat til bryggerset en aften ...

Ugens elevkommentar
Da eleverne stadig ikke er kommet, så må jeg igen ty til bunken af klassikere:For et par elevhold siden havde vi et par skøre kugler som for det meste lystrede navnene
Lund og Dam. Under fremlæggelsen af en opgave om humor sagde den ene af de to: "I gamle dage var Dirch Passer en kendt komiker i Danmark."Hold da op, tænkte jeg. Jeg er fra gamle dage ...

Ugens Blacklist og Feinschmecker
I denne uge er der hele to Blacklistede kandidater:
Centreringsring - det er da ufatteligt, at det ikke kan lade sig gøre, at finde en centreringsring, som passer til mine alu-fælge, så jeg kan få dem til at passe til Berlingoen. Og hvor kan ekspedienter i autobranchen dog svinge fra de utrolig hjælpsomme til de nedrigeste snobber!
Det Offentlige - lige så ufatteligt er det, at når man skal have fat i personer fra det offentlige, så er de aldrig at træffe. Og hvorfor mon? Jo, det skal jeg sige dig: De er færdige med deres arbejde ved 10-tiden, når man tror de åbner, da de har ringet til dem, de skal have ringet til, inden mosekonen får sko på!

Feinschmeckeren havde jeg egentlig bestemt mig for skulle være Raskin - men han er jo amerikaner. I stedet bliver det Jesusøgle. Hvis den kan, hvorfor skulle Jesus så ikke kunne gå på vandet?

Carpe Diem-kvintetten
  • En dejlig aften hos venner i Korning
  • Et perfekt samarbejde med Fru Ministeren om Operation Bryggers. Eneste irritationsmoment i processen var Bauhaus!
  • En lækker have på matriklen, hvor Fru Ministeren efterhånden har beordret så meget jord, sand, flis og fliser flyttet, at man kun kan nyde resultatet.
  • Oplevelsen af forventningens glæde hos mine mellemste pige ved at skulle starte i skole. Den var så stor, at hun ikke kunne falde i søvn - og senere allerede stod op igen 5.30!
  • Glæden ved at begynde arbejdet på Grejsdalen igen. Det bliver bare fedt i år!
Til dem, der evt ikke kan huske, hvad kåringerne dækker over, så kan man gå tilbage til den 28. juli for nærmere beskrivelse.

Ingen kommentarer: