onsdag, august 11, 2004

Og denne uges vinder er

Ugens film
Det er blevet til et par film i den forløbne uge. Vinderen må være Beethoven - en familiefilm om den store skt. Bernhardshunds genvordigheder i en lille amerikansk familie. Filmen bragte minder tilbage fra vores egen tid med hund.Filmen er ikke en ener i komediesammenhæng, men gør det godt som familiefilm. Hvalpe er altid søde og når en hvalp går fra at være sød og nusset til at være gigantisk, så er det naturligvis også komisk. Skuespillerne er ok uden at være prangende - filmen bæres af Beethoven ...

Ugens Ministerudtalelse
ÉN ting er helt sikkert. Fru Ministeren bliver aldrig med denne uges udtalelse "U-landsminister. I forbindelse med, at vores prinsesser på bagsædet larmende gjorde opmærksom på sultne maver og faderen kom med kommentaren om de sultende i Afrika, sagde Fru Ministeren:

"Sulten i Afrika er en livsstil!"

Tag den!

Ugens elevkommentar
Den står Ulrik Madsen for. Vi opdagede, at jeg havde noget tjære på mit ben efter en cykeltur til Vejle i dag, hvor jeg skulle gennem et stykke vejarbejde.Ulriks kommentar: Jamen, så er du jo en vej ...Lur mig om ikke den unge hr. Madsen her kåres første gang ud af mange.

Ugens Blacklist og Feinschmecker
Jeg kan ikke klare varme! Alt over 23 er for varmt. Og da slet ikke om natten. Ugens hadeord er derfor helt uden konkurrence tropenat. Det er ikke til at holde ud. Jeg holder på, at det skal være frivilligt, om man vil i sauna.
Feinschmeckeren er næsten af samme grund Daugård Strand. Hvor svalende kan en tur i bølgen blå da ikke være, når temperaturen når kogepunktet!

Carpe Diem-kvintetten
  • Grejsdalens Ungdomsskole. Sikke en arbejdsplads. Skønne omgivelser, skønne kolleger, skønne udfordringer og skønne elever. La bella vita!
  • Muligheden for at bruge det meste af en dag i værkstedets svalende skygge med projekt "Kaninbur". Jeg er ikke helt færdig, men når det nok.
  • Rigtig hyggelig fødselsdagsfest for Anna Louise, hvor hendes faddere alle troppede op. Samvær med venner kan ikke gøres op i minutter - det er ren nydelse.
  • Dejlig cykeltur på arbejde - 50 minutter på de 22 kilometer - gennemsnitsfart på 25,2.
  • Hyggeligt og nostalgisk besøg fra Tyskland af min gamle gymnasiekammerat, hans kone og 5 børn. 17 års venskab - tak for det!

Ingen kommentarer: