torsdag, november 04, 2004

Velfærdssamfundet

Er det en skrøne eller er følgende lille historie fra det virkelige liv bare et bevis på, at vi er utroligt behagesyge ...?

Jeg er af min læge sendt videre til en gigtlæge, som skal undersøge min skulder. Jeg ringer og får besked om, at lægen først tager stilling til, hvornår jeg skal for ugen efter. Jeg ringer ugen efter og får besked om, at der er en ventetid på 9 (!!!!!) måneder for en tid. Hallo mand, som en af mine elever ville sige. Det er da helt hen i vejret. Sekretæren siger til mig, at det er muligt, at der i Horsens er kortere ventetid fordi de er flere af disse speciellæger.

Jeg ringer derfor til egen læge, som kan oplyse, at ventetiden i Horsens er 6 måneder. Heller ikke acceptabelt. Lægen beder mig ringe til Patientvejledningen for at høre, om der er steder med kortere ventetid.

3 timer senere har jeg en tid i Svendborg, hvor der godt nok er langt at køre, men hvor der kun er op til 4 UGERS ventetid.

Jeg fatter ikke, at man vil vente så længe på at komme til, hvis man går og har ondt. Både i Gråsten, Åbenrå og altså Svendborg er det uger vi taler.

Gad vist, hvad deres pasningsgaranti lyder ...

Ingen kommentarer: