mandag, november 29, 2004

Dit navn er ...

I dag stod den mindste smukke muse op af middagsluren med et ansigt, der ligner det her ved siden af. Hun var sur. Sagen var den, at hun var faldet i søvn med sin bogkasse i sengen og af frygt for, at hun ville banke hovedet i den, hvade jeg flyttet den over i Fru Ministerens og min seng. Men det passe åbenbart ikke ministeraspiranten. Hun sagde - med strittende pegefinger:

Nu skal jeg sige dig noget: Jeg vil ikke have, at du flytter min bogkasse.
Jeg forklarede sammenhængen, men det var ikke nok for den 3-årige.
Nu skal jeg sige dig noget. Du skal ikke sætte den over i jeres seng. Det vil jeg ikke have.
Igen forsøgte jeg at gyde lidt olie på de oprørte vande, men forgæves.
Dit navn er Dum!
Ak ja - sådan kan det gå, når man skal høre sandheden fra bl.a. børn.

Ingen kommentarer: