lørdag, november 27, 2004

Fødselsdage og hukommelse

Fru Ministeren hører til de mennesker, som er rigtig god til at huske mærkedage. Hun husker venners, venners børns, søskendes, søskendes børns og min families fødselsdage og mærkedage - og hun er god til at gratulere på dagen.

Det er jeg ikke - der er nogle enkelte datoer, som sidder fast: Mine børns, Fru Ministerens og gamle venners mærkedage + voers egen bryllupsdag (som sjovt nok har lidt svært ved at fæstne sig i Fru Ministerens hukommelsesdatabase ...). Af sammer årsag har jeg heller ikke de store forventninger til at blive husket på fx min fødselsdag med opringninger og deslige.

Jeg kunne så ønske mig, at det forholdt sig anderledes med Fru Ministerens fødselsdag - at hun fik lidt tilbage af den opmærksomhed, som hun tildeler andre. Selv er hun heldigvis ikke så nøjeregnende. Men når fx hendes forældre ikke husker dagen og hendes svigerinde taler tre kvarter i telefon med hende uden at gratulere, så bemærkes det trods alt ... Som hun siger: "Det er lidt sjovt."

Ingen kommentarer: