torsdag, marts 24, 2005

Det kribler i fingrene ...

Og det kunne der jo egentlig være så mange grunde til: Haven, stadiongræsset, der råber på at blive betrådt i fodboldstøvler, en længerevarende forkølelse, der giver nogle gode bussemænd. Men den egentlig grund er, at jeg kan mærke, at jeg har en idé til en historie, som jeg bare må skrive. Eller ikke en historie - en føljeton.

På en hyggelig vagt på skolen løb jeg ind i nogle elever, der led af sygelig fjernsynsnarkomani. Den ene dag var det "Rejseholdet" og den næste "Venner". Det kræver ikke særlig stor fantasi at mikse lidt på titlerne, så det blev i stedet til "Pejseholdet" og "Fjender".

Særligt "Pejseholdet" satte nogle karikerede ideer i gang. Det kunne være rigtig skægt at bygge en hel verden op omkring et pejsehold, der skulle rykke ud i særlige tilfælde. Allerede på vagtaftenen skrev jeg ca 7 titler ned - alle med muligheder - "Ryg og Pejs", "At pejse er at leve" ...

"Fjender" tænder mig ikke på samme måde - derimod er seneste indfald - inspireret af "Desperate Housewives" - "Desperate Husalfer - en hyldest til tøffelhelten".

Eneste problem! Hvor får jeg timerne til at skrive henne?

Ingen kommentarer: