tirsdag, marts 08, 2005

Det er en kold tid, som vi lever i

I dag er jeg ret spændt på, hvad fru Ministeren vil foretage sig. Vi har hentet det sidste tørrede brænde ind fra garagen og jeg har længe varslet, at vi var ved at nå bunden. At få nyt, tørt brænde hjem mener jeg er et ministirielt ansvar. Jeg mener: Jeg henter ind, jeg fælder, kløver og stabler - så det skulle være et lille ansvarsområde at finde noget brænde ... Men i dag er der ikke mere, så måske vi skal til at betale statens pampere i naturgasbranchen overpris ved igen at skrue op for radiatorerne. Lidt surt, når der ligger et bjerg af træ, som blot ikke er kløvet.
Det giver i øvrigt anledning til lige at præcisere forskellen på en katastrofe og en ulykke. En ulykke er, når de forulykkede og døde kun er dem fx ombord på flyet. Hvis flyet styrtet ned i et beboet område, og dræber den lille pige på den trehjulede cykel, så er det en katastrofe ...


PS: Hvis du har et træ stående, som generer udsigten over trekantsområdet, så kommer jeg gerne med min Partner ...

Ingen kommentarer: