tirsdag, december 21, 2004

The Last Star

Hvis man kigger efter her på siden, så kan man se, at jeg har et lille forfattergen, som meget gerne vil ud. Hvem ved - måske han en dag får lov.

Under alle omstændighed, så har jeg sagt ja til en opgave, som nok er større i omfang, end jeg umiddelbart sådan lige regner med. Jeg har sagt ja til at oversætte en bog, som hedder "The Last Star" (William Proctor, 2000). Det er en ret spændende opgave, som jeg dog kun lige er begyndt på.
Den handler om en hold videnskabsmænd, som har set et underligt fænomen på himlen og nu har besluttet sig for at rejse til Israel for at undersøge fænomenet.

Jeg mener selv, at jeg har et ok ordforråd i engelsk og som sproglig student mener jeg også at have et godt sprogøre - men alligevel kommer jeg nok til kort visse steder. Derfor regner jeg med at benytte dette forum til at lægge vendinger og ord ud, som jeg umiddelbart ikke kan finde en passende oversættelse på.

Oversættelse skal være Lohse i hænde sommeren 2006, så de 269 sider skal nok få ben at gå på ...

Ingen kommentarer: