tirsdag, december 07, 2004

Galla og advent

Jeg haavde fredagsvagt i ... nå ja ... fredags! Det var rigtig godt.
GU's regentpar - Regina (Kathrine er den første regina i GU's historie, som indtil i år har været super patriakalsk!) og Rex - havde arrangeret en storslået gallafest med alt hvad hjertet begærer af godt til øjet, ganen og ørerne! Rejecocktail, mørbradsbøffer og florentinerbunde med hjemmelavet kanelis - så fås det vist ikke bedre!

Først skulle alle elever marchere ind parvis og få kommenteret roberne af 10.ø's skøre hofrapportere. Dernæst middag og taler. Efter middagen stod den på lancier i gymnastiksalen - et fejende flot syn, der første over i en boogie woogie rundt på skolen! Festligt og fornøjeligt! Herligt, når der fra elle leder og kanter er 100% opbakning til et arrangement, som der er lagt kræfter og idérigdom bag!

Lørdag middag troppede forældre, bedsteforældre og søskende op til en omgang adventshygge på skolen. Hyggen bestod i god mad, julesange ved kor, duetter og solister, julefortælling og andagt. Alt i alt en hyggelig dag.

Jeg havde julefortællingen og i anledning af det snarlige H.C. Andersen-jubilæum, så valgte jeg at læse et HCA-eventyr. "Snemanden" - kender du det? Det tror jeg ikke, at der var mange, der gjorde. Som du kan se nederst i højrespalten, så er mit seneste cd-køb hele 15 cd'er med berømte skuespillere, som læser eventyr op. Jeg havde lyttet til Karl Steggers oplæsning af 'Snemanden' - meget inspirerende og jeg kunne høre, at jeg var nødt til at agere som han - altså lave stemmerne om ved de forskellige figurer - ellers ikke noget, jeg bryder mig specielt meget om foran en forsamling. Men jeg gjorde det med et hæst stemmebånd til følge!

Ingen kommentarer: