lørdag, december 11, 2004

En lille quiz

Det har været meget oppe i medierne med disciplinen i skolen - eller måske manglen på samme. Og at denne disciplin ødelægger elevernes muligheder for at modtage undervisning. Der er sikkert noget om snakken - 17%! 17% lyver i hvert fald ikke - altså det, at hver 6. forlader skolen uden at kunne læse tilfredsstillende. Det er skræmmende - og så er jeg egentlig lidt ligeglad med hvilken placering Danmark har i diverse undersøgelser. At så mange ikke kan læse ordentligt - det skal der gøre noget ved.

Om dette er årsagen til, at de historiestuderende ved Århus Universitet klarede sig så forholdsvist dårligt i en lille test, melder historien ikke noget om - men ved at følge følgende
link, så kan du selv afprøve prøve og teste, om du er klogere eller dummere end flertallet. Testen findes nederst i højrespalten.

Jeg udfordrede Fru Ministeren ... og det skulle jeg aldrig have gjort. 21-18 i hendes favør! Så tilbage til studenterkammeret med mig - jeg kan ikke klare at tabe til hende!

Ingen kommentarer: