søndag, august 14, 2005

Pastor Brorson


Just hjemkommet fra en lang køretur over bælterne til Djævleøen, hvor min lillebror i dag blev indsat som præst ved Vigerslev Kirke i København. En festlig dag.

Man kan ikke sige, at det lå i kortene for bare 7-8 år siden. Da var det mig, som læste teologi og brormand var vel omtrent lige begyndt at læse statskundskab. Siden er meget vand løbet i åerne og i tirsdags blev Henri ordineret og i dag så indsat ved en festlig og velbesøgt gudstjeneste i Valby.

Lillebror skulle prædike og det gjorde han meget godt - jeg var ellers lidt spændt, for vi har i årenes løb haft mange diskutioner, hvor den lille ofte har taget det modsatte standpunkt af mig for diskutionens skyld - åbenbart!

Ved meddelelserne bagefter var den nyudnævnte sognepræst på slap line. Bla. skulle han introduceres motetten efter prædiken. Det gjorde han sådan:

Nu skal vi høre en motet af en fyr ved navn Mendelsohn. Han kommer og synger ...
øh ... den synges efter ...

Det morede mig meget! En dejlig dag - ærgerligt, at det er så langt væk!

Ingen kommentarer: