lørdag, august 06, 2005

Godtroende

Fru Ministeren har længe talt om, at hun gerne ville have et nyt tæppe til stuen, og da det i går regnede i lårfede stråler, så jeg alligevel ikke kunne komme videre med mit nye haveprojekt, som inkluderer fliser, blomsterkasser, stenbed og gyngestativer, så skulle det være.

Vi kørte i Idémøbler og fandt hurtigt et tæppe med 50%'s rabat og stillede os i køen. Tæppet var lidt tungt, så vi spurgte en fortravlet ekspedient, om jeg måtte gå ud i bilen med tæppet. Fru Ministeren havde jo prisskiltet, som havde siddet på tæppet ... Jeg slentrede ud til bilen i regnvejret og på vejen tænkte jeg, at nogle butikker gør det lidt for nemt, hvis man ikke er ærlig, har beskidt mel i posen og bare gerne vil stjæle ... Vi kunne nemt have undgået at betale for tæppet, for ekspedienten kunne ikke huske, at jeg var gået med et tæppe og det kunne jeg også have glemt i mellemtiden. Men naturligvis betalte vi! Og Fru Ministeren fik sit tæppe.

Men kan det passe, at himlen er blå nu?! Så må jeg vist hellere komme i gang!

Ingen kommentarer: