søndag, maj 22, 2005

Så kan du lære det ...!

Barn- og ungdommens mantra. Javel ja. Men det lader til, at jeg er temmelig tungnem. Jeg burde have lært af historien og ikke begive mig ud i en konkurrence, hvor indsatsen var, om jeg skulle synge noget eller ej. Det er dog ikke tilfælde.
Forleden tabte jeg, da Danmark vandt retten til at synge i Melodi Grand Prixets finale. Så jeg måtte synge for hele 10.Ø. I går aftes havde jeg forberedt en MGP-Jeopardy med otte kategorier MGP-historiske sange og spørgsmål. Eleverne insisterede på, at jeg kunne nøjes med at synge, hvis jeg sammenlagt vandt (hvis de ikke kunne besvare spørgsmålet, så fik jeg pointene), men hvis jeg tabte, så skulle jeg indspille sangen om, at jeg tænder på dansk. Og det skal jeg så. Jeg fik rockerbank. Der var nogen med en temmelig levende MGP-viden og jeg blev fejet af banen. Det eneste, som jeg efterhånden kan glæde mig over i forhold til det her er, at jeg ikke skal lave en musikvideo ...

Og så kan jeg de næste mange dage more mig kongeligt over Thomas og Dannys, ja lad os bare kalde det, ynkelige forsøg på at være mine dansere ... Det var sjovt!

Ingen kommentarer: