fredag, maj 20, 2005

Grand Prix

Jeg var i totalt grand prix-mood i går. Hele vejen til arbejde skrålede jeg i vilden sky på diverse grand prix-slagere. Undervisningen i 10.ø blev præget af dårlige vittigheder a la Peter Mygind-boom-boom og for at det ikke skal være løgn, så lovede jeg i min kådhed, at hvis Danmark gik videre til finalen i morgen, så ville jeg synge en special-version af nummeret på dansk ... Så det var med absolut ambivalente følelser, at jeg så Danmarks navn blive trukket frem af kuverten.

Egentlig synes jeg ikke hr. Sveistrup og co gjorde det særlig godt - i hvert fald ikke lige så godt som i det danske grand prix. Koreografien var håbløs og manden bragede ikke igennem på skærmen - synes jeg og mine Korning-grand-prix-fæller. Men vi tog fejl. Og jeg skulle synge. Så sidst i anden time i dag stod den på Brorson-solo foran hele 10.ø ... uha da da:
Teksten lyder som følger:
Blev pluds'lig sendt til tælling med et slag
Hvor var det jeg kom fra?
Hvor er jeg på vej hen?
Et enkelt fag og jeg var sat til vægs.
Jeg smed mine våben
mit hjerte var åbent:
Jeg kæmper for mit fag
og husker at I sag':

Vi tænder på dansk inden i
tænder på sproget, lyrik og maleri
Vi drømmer om dansk dag og nat
Drømmer om kortfilm - vor's sjæl er som besat
Kan sagtens finde ord
De fylder op vor's tænketank
hænder står på spring …

Prøver på at lære unge dansk
Alt under kontrol, tjah …
men vi er et hold, yeah
Og lig' meget hvad jeg gør
gi'r faget, gi'r dansk jer godt humør …

I tænder på dansk inden i
tænder på sproget, lyrik og maleri
I drømmer om dansk dag og nat
Drømmer om kortfilm - jer's sjæl er som besat
Kan sagtens finde ord
De fylder op jer's tænketank
til hjernen går i sort …

Ingen kommentarer: