lørdag, marts 11, 2006

Set: Fluerne på væggen

Forleden så jeg "Fluerne på væggen". En film, som jeg havde glædet mig til at se, da den skulle være på højde med "Kongekabale".
Men jeg blev skuffet ... og træt og faldt faktisk i søvn undervejs.

Plottet virker lidt søgt og tænkt. Det kan godt være, at Brixtofte, som er den oplagte nøgleperson, har lig i lasten, men vel næppe af den kaliber. Og det er da helt utænkeligt, at nogen skulle kunne få lov til at komme så tæt på ham og kunne sætte kameraer op overalt. Den køber jeg ikke.

Desuden havde jeg forventet meget af Trine Måneskin, da hun vidst fik en Bodil for sin præstation i filmen. Men heller ikke den synes jeg var ekstraordinær.
Kurt Ravn vil for altid for mig være Røde, der banker Agnes og optræder ved julekoncerter som håbefuld tenar - så heller ikke han brænder igennem hos mig.
Brygman er den eneste, som spiller overraskende godt, men han kan slet ikke bære filmen selv.

Så alt i alt en kedelig film, som slet ikke levede op til forventningerne. Jeg ærgrer mig bare over, at jeg ikke så Crash først - for den fik jeg aldrig set, da jeg faldt i søvn ...

2 ud af 5 jerngreb

Ingen kommentarer: