onsdag, marts 29, 2006

Fra joke til virkelighed

I går har gennem de seneste 35 år været en speciel dag, hvor jeg, sammen med afdøde Dronning Ingrid, fik hejst et flag eller to. I går blev ikke mindre speciel.

Det havde en uges tid været lidt en stående joke mellem Fru forstanderinden og jeg, at hvis der kom afbud til IT10's tur til Færøerne, så kunne jeg tage Fru Ministeren med derop. I går fik vi så en konkret forespørgsel. Efter en kort forhandlingsrunde i ministeriet blev udfaldet, at jeg selv tager med IT10 til Nordatlanten. Vi rejser lørdag kl. 12 fra Vejle og er præcis en uge senere i Hanstholm igen. Derefter går turen med raske fjed, så raske som en Berlingo 1.4 nu kan præstere, sydpå, da jeg den 8. holde mandeparty fra kl. 15.

Turen til Færøerne skal nok blive indholdsrig - der er både vandretur, sejltur og lokale besøg på menuen - en dannelsestur, som skal give indtryk af, hvad det vil sige at være "dansk" under andre himmelstrøg.

Ingen kommentarer: