onsdag, juli 27, 2005

Fra 2 til 35

Jeg har meget længe irriteret mig over at være afhængig af min stueantenne. Det er der flere grunde til:

  • Dårligt vejr = dårligt tekst-tv på TV2
  • Irritation over teaserne for de gode film på DR2, som jeg betaler for, men ikke kan se
  • De elendige fodboldreportager fra SAS-ligaen på de landsdækkende kanaler
  • De fagligt relevante udsendelser på DR2, som jeg ikke har kunnet se
  • Landskampe på TV3, som jeg ikke har kunnet se
  • Championsleague er vokset sig stor og jeg har ikke kunnet se barnet vokse
  • At bo i en lille flække uden udsigt til kabel-tv
Så nu har jeg taget en beslutning. Parabol er løsningen.
Hos Viasat kan man for 99 kroner i måneden få adgang til DR2, TV3 og TV3+. Det vil jeg gerne have.
Så jeg ringede til TV-manden. Han kunne fortælle, at det første år er det næsten billigere at bestille deres guld-abonnement med 35 kanaler, da jeg ved den abonnementstype får parabolreceiveren med i købet. Så det har jeg gjort. Han kommer i dag og installerer hele svineriet - så i aften tager det lidt mere end et nannosekund at zappe mellem de tilgængelige kanaler. Det tager vel et minuts tid at komme gennem de 35.

Det er alt for mange kanaler og helt sikkert er der en masse af dem, der er komplet overflødige, så det nødvendiggør helt sikkert en tv-politik, så børnene ikke spilder hele deres liv foran Disneychannel og Cartoon Network. Det skulle jo nødigt gå, som beskrevet i denne artikel i BT ...

Ingen kommentarer: