søndag, april 03, 2005

Religionstest

Via en anden blogger er jeg blevet opmærksom på en religionstest - en, må jeg sige: fiktiv, test, som giver et fingerpeg i retning af, hvilken religion, man har flest meninger til fælles med. Giver et interessant billede. Det generer mig faktisk ikke, at jeg har mange buddhistiske tilbøjeligheder. Da vi gennemgik verdensreligionerne i kristendom, tænkte jeg ofte i forbindelse med buddhisme: Hvis alle behandlede omgivelserne som dem, så ville verden være et meget godt sted at være. Men jeg er og bliver kristen - for jeg er ikke kun sat her for at have det godt med mine omgivelser, men også for at stå i et godt og kærligt forhold til min Gud og skaber.
Mit samlede resultat så sådan ud:

You scored as Christianity. Your views are most similar to those of Christianity.

Christianity

83%

Buddhism

63%

Judaism

50%

Paganism

29%

Islam

21%

Hinduism

13%

agnosticism

4%

Satanism

0%

atheism

0%

Which religion is the right one for you? (new version)
created with QuizFarm.com

Ingen kommentarer: