lørdag, januar 27, 2007

SF Anytime ...

Overskriften er ikke en partipolitisk hensigtserklæring. Derimod er det en online filmudlejer med efternavnet .com.
Jeg har benyttet mig af servicen et par gange.
Først lejede jeg en film, der hedder "When will I be loved?" Jeg håbede på en film, som turde sætte næstekærlighed, egoisme osv. på dagsordnen. Det var ikke tilfældet. Derimod er filmen en intrigistisk langsommelig affære med skuespillere af tvivlsom karakter.
Den får 1 ud af 5 jerngreb.

Den anden film hedder "Shadow of the Sword". Hovedrolleindehaveren er dansk og hedder Nicolai Coster Waldau. Og han gør det glimrende. Filmen foregår i 1600-tallets mørke tid med religionstågerne tungt hvilende over landskabet. Waldaus figur vender tilbage til barndomsbyen efter endt tjeneste i kejserens hær og bliver udnævnt til byen, og kirkens, bøddel. Barndommens ven er blevet kirkens mand og befinder sig som en lus mellem to negle. Pavens håndlangere på den ene side og den spirende protestantisme på den anden. Det kommer der en rigtig seværdig film ud af. Meget vedkommende for teologer og andre med hang til kirkehistorie.
Den får 4 ud af 5 jerngreb.

Sidst óg mindst har jeg været i gang med Bille Augusts "Return to sender" med Connie Nielsen i hovedrollen. Handler om en svindlers kamp for en kvinde på dødsgangen og de lig, som hun har i lasten ... Om det skyldtes det sene tidspunkt for oplevelsen eller filmens langsomme fortælletempo ved jeg ikke. I søvn faldt jeg i hvert fald.
Slutningen kan naturligvis spille afgørende ind på karakteren, men her og nu fortjener den ikke mere end 2 ud af 5 jerngreb.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

I am very much pleased with the contents you have mentioned. I wanted to thank you for this great article.
Run4.co gswitch3.co Superfighters.co