mandag, februar 27, 2006

Af skade bliver man klog

Er der nogen, der ved, hvordan skade smager? Jeg gør ikke. Man kan dog heldigvis blive klog af andre ting - en beskikket censor for eksempel. Jeg har de seneste par håbet på, at jeg ville blive udtrukket i lodtrækningen om en beskikket censor ved eksamen. Jeg har hørt, at man skulle lære en masse ved at have en censor, som er betalt af staten til at tage rundt og vurdere lærerstandens undervisning(sforsikring). Og d. 12. og 13. juni dukker en af slagsen op helt fra Rønne og skal være censor, når mine danskelever skal til eksamen. Det bliver meget spændende at få vurderet prøveoplæg, mine eksamensevner og hvad der ellers falder indenfor censorens opgaver.

Alligevel er det lidt mærkeligt, for det er altid nemmere at ønske sig noget, når man ikke rigtig forventer at få det. Når ønsket går i opfyldelse, begynder tvivlen på egne evner at melde sig - men det går nu nok alligevel.

Ingen kommentarer: