tirsdag, oktober 18, 2005

Status fra spørgeskema

Der er givet rigtig mange gode svar i spørgeskemaet, som nu er lukket på nettet. Jeg har fået idéer til film, som jeg skal bruge på Mediekonferencen om ca 14 dage. Topscoren blandt de film, som på en eller anden måde har påvirket respondenterne, er The Passion of the Christ. Den har fået næsten dobbelt så mange 'hits' som nr. 2 på listen: Lord og the Rings-trilogien'. Af andre film, som har fået minimum 3 hits er Per Flys trilogi, Bruce Almighty, Million doller Baby, Der Untergang, A Beautiful mind, Luther, Schindler's List, Rejseholdet, Green Mile, A Walk to Remember og The Butterfly Effect - så jeg har bestilt 7 af disse på nettet, så jeg har mulighed for at se dem og vise klip fra dem på konferencen.

Jeg har så også erfaret, at respondenterne er til komedier - 153 af de 188 besvarelser vil gerne se komedie. De næste på den liste er Romantik (110) og action (91). Sidst er Western (10), gysere (24) og Sci-fi (26).

Et andet spørgsmål drejede sig om hvor man bliver mest påvirket af medierne. Topscorerne her var 'sprog' (47,4%) og drømme (42,2). Kun ca. 5% siger, at medierne ikke påvirker dem.

Ingen kommentarer: