mandag, oktober 24, 2005

Film-mini-maraton

Jeg skal da lige love for, at jeg får set nogle film som forberedelse til næste weekends mediekonference ... og gode film skulle jeg måske tilføje.

  • Luther: God film med godt fokus og gode skuespilpræstationer. Giver virkelig et godt indblik i middelalderens magtfikserede liv og levned - selvfølgelig, som det var dengang, med afsæt i kirkens (ak og) ve og vel(-levned). [4 ud af 5 jerngreb]
  • A walk to remember: Den havde jeg hørt meget om fra østrogenbomberne i sidste års 10. klasse på Grejsdalens. En rigtig teenagefilm ved første øjekast, men ved nærmere eftersyn en superfilm med supertema og virkelig godt skuespil. Men vær parat med kleenex! Minder mig meget om Jesper Wung-Sungs "En, to, tre - NU!" [5 ud af 5 jerngreb]
  • Million Dollar Baby: De Oscars er virkelig fortjente. Rigtig god film og tilmed atypisk hollywood. Clinten bliver ved med at overraske omend han er ved at være gammel. Freeman er også god, men Swank er fantastisk! [5 ud af 5 jerngreb]
  • 13 going on 30: En teenagefilm, som igen vinder som den skrider frem - dog ret forudsigelig, men med gode pointer undervejs. Var ikke på listen over film, som respondenterne i min spørgeskemaundersøgelse havde lavet, men gav i hvert fald ét klip til konferencen. [3 ud af 5 jerngreb]
De næste film på listen: Bænken, Der Untergang, Butterfly Effect og en hurtig gennemspoling af Ringenes Herre.

Ingen kommentarer: