lørdag, september 03, 2005

11 år og still going strong

På dette tidspunkt, hvor jeg skriver dette indlæg, er det 11 år siden jeg havde store sommerfugle i maven. Der var dengang kun et par timer til, at jeg skulle modtage min udkårne ved alteret i Sct. Catharinæ Kirke i Hjørring - en stor dag. Vi var unge og, som Fru Ministeren bemærker ved det indsatte billede (som efterfølgende er blevet fjernet af den ministerielle inkvisition), meget uslidte. Der er da også løbet meget vand i åen siden da ... og diverse bildæk, grå hår, gode og dårlige erfaringer, sjove og mindre sjove oplevelserog meget andet.

De elleve år har bragt os vidt omkring - fra Åbyhøj i nord, over Beder til Korning - ikke alt har været godt, da det skete, men vi tror på, at vi gennem det, der er sket, er blevet bedre fasttømret og har lært noget.

For elleve år siden gav jeg det næstbedste ja, jeg nogensinde har givet - et ja til at ville elske og ære Helle Ramlov Pedersen i medgang og modgang. Ja til at ville elske og ære den kvinde, som mere end nogen anden ser igennem alt det, som jeg puster mig op med og som jeg indeholder, og ser mig som jeg er - og elsker mig alligevel.

Jeg bliver glad, stolt, rørt, overrasket, men fremfor alt utrolig taknemmelig, når jeg kigger 11 år tilbage, hvor jeg fik lov til at blive Fru Ministerens mand ... så i dag er det stålbryllup!

Ingen kommentarer: