onsdag, juli 28, 2004

Ugens jeg skal komme efter dig

Forleden havde jeg en blog-muster her på siden. Nu kommer der en, der ligner. Et andet sted, har jeg set noget, der hedder Ugens taknemmelighed - en god lille øvelse i at lægge mærke til og holde fast i det, som kaster lys ind i tilværelsen. Sådan en må jeg også have ...
Jeg har 5 ugekåringer og en enkelt månedskåring - de vil (så vidt muligt) komme hver onsdag. Og de nominerede er ...

• Ugens filmFilm fungerer som afstresser for mig - og jeg vil gerne stresse af hyppigt ... Men hvilken film har så bedst formået at sætte virkeligheden ud af kraft i et par timers tid?
• Ugens MinisterudtalelseMin kone er en viis ung kvinde, som siger mange gode ting. Men hvilken udtalelse overskygger alle andre?
• Ugens elevkommentarEleverne på GU kan lukke meget ¤#¤#!¤#&¤" ud i løbet af en uge. Men hvad er det sjoveste, klogeste, skarpeste osv. som er sagt?
• Ugens Blacklist & FeinschmeckerDer er en del ord, vendinger, klicheer, som kan irritere mig grusomt. Dem er jeg nødt til at få afløb for ... Omvendt vil jeg gerne fremhæve dem, der er en solstråle i det danske sprog.
• Carpe Diem-kvintettenCarpe Diem - grib nuet - et udtryk som med Døde Poeters Klub har brændt sig fast for evigt! Hvilken kvintet af oplevelser har i den forløbne uge gjort, at det slet ikke har været muligt andet end at leve i og gribe nuet?
• Månedens SisyfosSisyfos blev dømt til i al evighed at skulle trille en stor sten op ad en bakke - en umulig opgave. Jeg synes også at stå over for Sisyfos-opgaver med jævne mellemrum. Men hvad er det, jeg i løbet af den sidste måned har kæmpet med med?
And the winner is ...

Ingen kommentarer: