torsdag, juli 22, 2004

Det er en stime

Jeg har igen i dag været ude at fiske i put'n'take. Sidste gang - i tirsdags endte jeg op med en samlet fangst på 3 fisk og 4.8 kg.
Tirsdag var en anti-Peter Pan-dag, hvor The Hook var min bedste ven og adskillige orm måtte lade livet i bestræbelserne på at lande det lækre, lyserøde ørredkød, som, trods forlydener om det modsatte fra en
kræsen-per fra Vejle, smager himmelsk.
I dag var krogen ikke min ven. Derimod var det en spinnende oplevelse ved søbredden. Et kvarter før tidsudløb blev min spinne opslugt i gabet på en fætter regnbue på ca 1 kg, som absolut ikke fandt guld for enden af snøren. Derimod fik den 3 kolde drag over nakken og får nu en kold skulder i min fryser.
Selskabet ved søbredden i Hedensted var ikke at foragte. Man kan sige, at det var opfølgningen på en lækker grillaften i går - venskaber, solidt forankret gennem flere års oplevelser og samvær, er absolut ikke at foragte. Dejligt at kunne dele erfaringer og indtryk fra såvel livets skyggesider som solsider med hinanden.

Ingen kommentarer: