tirsdag, december 19, 2006

Så blev det ganske vist

For en uge siden fik Helle og jeg afklaring på et spørgsmål, som har reddet os som en mare gennem længere tid. Vores fremtidige jobsituation blev afklaret.
Forud er gået en afklaringsperiode, som ikke har taget oceaner af tid, men har krævet oceaner af overvejelser og ressourcer.
For et par måneder siden blevjeg opfordret til at søge stillingen som forstander på Søndbjerg Efterskole på Thyholm. Det var ikke lige, hvad jeg havde i tankerne. Jeg mener: Jeg er glad og udfordret på mit nuværende arbejde på Grejsdalens Efterskole. Jeg kunne dog ikke slippe tanken. Den rumsterede dag og nat i min bevidsthed og Helle og jeg drøftede det indbyrdes.
Til sidst besluttede vi os for at søge stillingen og sandelig om vi ikke blev kaldt til samtale med et ansættelsesudvalg og konsulent Per Søgaard. Efter 2 timer og 40 minutter satte vi kursen sydpå igen, men inden vi nåede Oddesundbroen fik vi besked på, at de gerne ville se os igen 14 dage senere. Ved denne lejlighed skulle vi også møde personalet og den samlede bestyrelse.

Efter 2½ time med personalet og 4 mere bestyrelsen var sagen klar. Fra 1. august skal Helle og jeg være forstanderpar på Thyholms Kristne Efterskole: Søndbjerg Efterskole.

Det er med blandede følelser. Dels glæder vi os helt vildt til at komme og komme i gang. Dels er det med en god del vemod, at vi skifter arbejdsplads og kollegaer.

Vi er dog overbeviste om, at Gud har en plan med os ved Limfjorden. Vi er spændte på, hvad den indebærer.

Ingen kommentarer: