fredag, juni 04, 2004

Afskedssang til 10.Ø

Melodi: This a little light of mine

En lille klasse jeg har
den har vær't min star.
En lille klasse jeg har
den har vær't så rar.
En lille klasse jeg
har
har den holdt mig for nar?
Holdt mig for nar - vær't så rar?!
Hva' behar?!

22 piger er der i klassen,
hvis man regner med Jens, Nicolai, Madsen.
De har hvisket, snakket, kævlet et væk.
Altid været gearet til skæg.
Indsatsen er ofte bedømt lidt sløv
og de kalder deres lærer en pøv.
Penalhuse er kastet mod mig!
Jo, dansk har været en leg.

En lille klasse jeg fik.
Blottet for sund logik.
En lille klasse jeg fik
sikke en mosaik!
En lille klasse jeg fik.
Send dem til Mozambique!
Didaktik - sød musik.
Nul kritik!

Om mandagen da lagde vi stenhårdt ud.
Om tirsdagen så var der gennembrud.
Om onsdagen da holdt vi skemafri.
Om torsdagen var pausen vist forbi.
Om fredagen vi slæbte os afsted.
Om lørdagen så lå vi alle ned.
Om søndagen så var vi på den igen!
For så var lektier alles ven!

En lille klasse der var
Errare humanum est.
En lille klasse der var
Carpe Diem-fest.
En lille klasse der var
Nu si'r vi au revoir.
10.Ø - stjernefrø!
Pænt adjø!

Ingen kommentarer: