onsdag, april 18, 2007

Ud af lederskabet

Jeg er lige blevet færdig med min første bog om ledelse. Den er kort, letlæst og meget god!

Bogen hedder "Ud af lederskabet" og er udgivet på Børsens Forlag.

Forfatteren er Per Thygesen Poulsen og han har fået selskab af Claus Seidel, der har lavet nogle fantastiske illustrationer.

Man kan næppe sige, at bogen er en dybsindig dykken ned i lederrollen - snarere en humoristsk betragtning over forskellige sider af samme. På den ene side sidder jeg med en naturlig fornemmelse af at være en novice på det område - samtidig har jeg stor lyst og vilje til at kaste mig ud i udfordringerne.

Bogen byder på mange guldkorn i form af defnitioner af story-telling, branding, ledelse osv og formuleringer, som jeg sagtens synes jeg kan finde anvendelse for i det daglige. Smag fx lige på denne sætning:

Viljen til at ville, skaber evnen til at
kunne.

Køb bogen og få en på opleveren!

1 kommentar:

Street View Online sagde ...

This is a fantastic website, thanks for sharing.